Yaratıcı Drama Etkinliklerinin İngilizce Konuşma Becerisinin Geliştirilmesine Etkisi

Yazarlar

  • Özlem
  • Muhittin Çalışkan
  • Mustafa Serkan Öztürk

Anahtar Kelimeler:

eylem araştırması, konuşma becerisi, yaratıcı drama, tutum

Özet

Bu eylem araştırmasının amacı 7. sınıfta İngilizce dersinde konuşma kazanımlarına ulaşmak amacıyla uygulanan yaratıcı drama etkinliklerini incelemek ve etkili uygulamaları tanımlamaktır. Araştırmada “Öğrencilerin konuşma becerileri nasıl geliştirilebilir?” sorusuna cevap aranmıştır. Eylem planı hazırlamak amacıyla literatür taranmıştır. Yaratıcı drama etkinliklerinin konuşma becerisini geliştirebileceği, bu gelişimin öğrencilerin derse yönelik tutumunu olumlu etkileyebileceği, olumlu tutumun da öğrencilerin sonraki konuşma görevlerinde başarılı olmalarını sağlayabileceği düşüncesi eylem planının teorik temellerini oluşturmuştur. Uygulama 10 hafta sürmüştür. Uygulama öncesinde ve sonrasında tutum ölçeği ve konuşma sınavı uygulanmıştır. Sekiz hafta boyunca yaratıcı drama etkinlikleri gerçekleştirilmiştir. Nicel veriler ilişkili örneklemler için t-testi ile analiz edilmiştir. Nitel verinin analizinde ise tümevarım analizi kullanılmıştır. Araştırmada, yaratıcı drama etkinliklerinin konuşma becerisini geliştirdiği, konuşma becerisindeki bu gelişmenin derse yönelik tutumu olumlu etkilediği sonucuna ulaşılmıştır.

Yayınlanmış

2020-01-20

Nasıl Atıf Yapılır

Göktürk, Özlem, Çalışkan, M., & Öztürk, M. S. . (2020). Yaratıcı Drama Etkinliklerinin İngilizce Konuşma Becerisinin Geliştirilmesine Etkisi. Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi, 10(1), 1–17. Geliş tarihi gönderen https://ated.info.tr/index.php/ated/article/view/1

Sayı

Bölüm

İngilizce Eğitimi Araştırma Makaleleri