Esnek Soruşturma Temelli Fen Öğretimi (ESTFÖ): Elektrik Modülüne İlişkin Etkinlik Tasarı ve Uygulamaları

Yazarlar

  • Feride Eda Öztürk
  • Zeki Bayram

Anahtar Kelimeler:

esnek soruşturma temelli fen öğretimi- elektrik modülü- ortaokul öğrencileri

Özet

Bu çalışmada, soruşturma yaklaşımı çerçevesinde geliştirilmiş olan “Esnek Soruşturma Temelli Fen Öğretimi” modeli sunulmuştur. Çalışmaya katılan Fen Bilimleri öğretmenleri (n=2) bu modele ilişkin aldıkları eğitimlerden sonra dersleri için etkinlik tasarlayıp uygulamışlardır. Etkinlik tasarı ve uygulamalarında konu olarak, 5. ve 6. sınıfların yıllık planlarında yer alan “elektrik modülü” seçilmiştir. Öğretmenler, hazırlanan etkinlik tasarılarını aynı sınıf seviyesinde farklı sınıflara uygulamıştır. Böylece, hazırlanan etkinlik tasarıları araştırmacıların dönütleri ve öğretmen görüşleri doğrultusunda tekrarlı uygulamalarla iyileştirilmiştir. Öğretmenler, herhangi bir etkinliği soruşturma temelli bir etkinliğe dönüştürebilme becerisine sahip olmuştur. Buna ek olarak, modelin sunduğu “esneklik” sayesinde öğretim ortamının değişken koşullarına göre etkinlik tasarlayıp uygulayabilme becerisi kazanmışlardır.

Yayınlanmış

2020-03-27

Nasıl Atıf Yapılır

Öztürk, F. E., & Bayram, Z. (2020). Esnek Soruşturma Temelli Fen Öğretimi (ESTFÖ): Elektrik Modülüne İlişkin Etkinlik Tasarı ve Uygulamaları. Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi, 10(1), 45–60. Geliş tarihi gönderen https://ated.info.tr/index.php/ated/article/view/11

Sayı

Bölüm

Fen Eğitimi Araştırma Makaleleri