Görsel Okuma Becerilerini Haber Fotoğraflarıyla Geliştirme

Yazarlar

  • Mehmet Ali Baz

Anahtar Kelimeler:

Türkçe öğretimi- görsel okuma- haber fotoğrafları- ders araştırması

Özet

Haber fotoğrafları, Türkçe öğretiminde görsel okuma ve sunu becerilerini geliştirmede kullanılan önemli materyallerden biridir. Millî Eğitim Bakanlığının son yayımladığı Türkçe Dersi Öğretim Programı incelendiğinde ilköğretim ikinci kademenin tüm sınıflarında görsel okumayla ilgili kazanımlara yer verildiği görülmektedir. Bu çalışmanın amacı, haber fotoğraflarının Türkçe dersinde görsel okuma becerileriyle ilişkili olarak nasıl kullanılabileceğini gösteren bir etkinliğin tasarlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerini paylaşmaktır. Çalışma, 6. sınıf öğrencilerine “Görsellerle ilgili soruları cevaplar.” kazanımı doğrultusunda ve Japonya’da geliştirilen, öğretmenlerin iş birliği esasına dayanan ders araştırması modeline göre tasarlanmıştır. Bu etkinlikte, çeşitli yarışmalarda ödül almış 6 adet haber fotoğrafıyla ilgili 5 adet çalışma kâğıdı, 1 adet etkinlik gözlem formu hazırlanmış ve bunlar uygulanmıştır. Çalışma sonucunda, etkinlik boyunca öğrencilerin görsel okuma bağlamında üst düzey düşünme becerilerini harekete geçirdikleri tespit edilmiştir.

Yayınlanmış

2020-04-23

Nasıl Atıf Yapılır

Baz, M. A. (2020). Görsel Okuma Becerilerini Haber Fotoğraflarıyla Geliştirme. Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi, 10(1), 61–82. Geliş tarihi gönderen https://ated.info.tr/index.php/ated/article/view/12

Sayı

Bölüm

Türkçe Eğitimi Araştırma Makaleleri