Özel Yetenekli Öğrencilerle Metaverse'de Farklılaştırılmış Fen Öğretimi: Kaz Dağları Milli Parkı Ziyaret Edelim!
Anahtar Kelimeler:
özel yetenekli öğrenci- farklılaştırma- SKA-15- Metaverse- sürükleyici sanal gerçeklikÖzet
Bu çalışmada, özel yetenekli öğrenciler için farklılaştırılmış bir fen etkinliği tasarlanmıştır. Etkinlik karasal yaşam Sürdürülebilir Kalkınma Amacına (SKA-15) ve özel yetenekli öğrencilerin katılımlarını, öz-düzenleyici öğrenme becerilerini ve bilimsel yaratıcılıklarını geliştirmeye odaklanmaktadır. Etkinlik sekiz özel yetenekli öğrenciye uygulanmıştır. Etkinlik sekiz ders saati boyunca sürmüş ve gözlem, sorgulama ve yaratıcı düşünmeyi teşvik eden görevler verilmiştir. Değerlendirme, kazanım, süreç ve ürün formları ile öğretmen gözlemleri ve öğrenci geri bildirimlerini içermiştir. Öğrenme ortamını ve sürecini Metaverse ve sürükleyici sanal gerçeklik teknolojileri kullanarak farklılaştırmak, özel yetenekli öğrencilerin fen eğitiminde farklılaştırılmış stratejileri keşfetmelerine olanak tanıması bakımından kritik bir öneme sahiptir. Bu kapsamda üç farklı 3D sahne tasarlanmış ve Imedu Metaverse ortamına sahneler aktarılmıştır. Öğrenciler, dizüstü bilgisayarları kullanarak 3D sahneleri üç farklı zamanda ziyaret etmişlerdir. Her bir ziyaretlerinde orman ekosisteminde yer alan canlı ve cansız organizmalara, doğal yaşam, çevre ve atmosfer koşullarını incelemişlerdir. Öğrenciler Oculus Quest 2 VR başlıkları kullanarak sürükleyici bir deneyim yaşamışlar, bu deneyimden sonra sorgulama süreçlerine dâhil olmuşlardır. Metaverse ortamındaki uygulamalardan önce ve sonra SKA-15 farkındalığına ve bilimsel yaratıcılığı geliştirmeye yönelik uygulamalar gerçekleştirilmiştir.
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Telif Hakkı (c) 2024 Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi

Bu çalışma Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License ile lisanslanmıştır.