Argümantasyona Dayalı Sorgulama Yönteminin Elektrik Enerjisi Konusunda Kullanımına İlişkin Etkinlik Örneği

Yazarlar

  • Sevinç Kaçar
  • Ali Günay Balım

Anahtar Kelimeler:

argümantasyona dayalı sorgulama- elektrik enerjisi- fen bilimleri eğitimi

Özet

Bu çalışmada, fen derslerinde argümantasyona dayalı sorgulama yönteminin kullanımına ilişkin bir etkinliğin uygulama örneği ve uygulamanın öğrencilerin öğrenmeleri üzerindeki etkileri hakkında bilgilere yer verilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla 7. sınıf “Elektrik Enerji” ünitesi ampul parlaklığı ile direnç ilişkisi konusuna yönelik olarak “Seri Bağlı Devreyi İnceleyelim” etkinliği geliştirilmiştir. Geliştirilen etkinlik, 7. sınıfta öğrenim gören 32 öğrencinin katılımıyla fen bilimleri dersinde uygulanmıştır. Uygulamalar sonucunda öğrencilerin, seri bağlı devrelerde gerilim sabit iken ampul parlaklığı ile devrenin toplam direnci ve ampulün üzerinden geçen akım arasındaki ilişkiyi anlamlı şekilde öğrendikleri görülmüştür. Aynı zamanda öğrencilerde takımla çalışma, iletişim becerisi gibi becerilerin geliştiği belirlenmiştir. Bu çalışma sonucunda argümantasyona dayalı sorgulama yönteminin, (1) Fen bilimleri dersi kapsamında yer alan diğer ünitelerin öğretiminde de uygulanması ve öğrenci öğrenmeleri üzerindeki etkisinin belirlenmesi ve (2) Yirmi birinci yüzyıl becerileri kapsamında ele alınan yaratıcılık ve yenilikçilik gibi diğer becerilerin öğrencilere kazandırılmasındaki etkisinin belirlenmesine yönelik benzer çalışmaların gerçekleştirilmesi önerilebilir.

Yayınlanmış

2018-10-29

Nasıl Atıf Yapılır

Kaçar, S., & Balım, A. G. (2018). Argümantasyona Dayalı Sorgulama Yönteminin Elektrik Enerjisi Konusunda Kullanımına İlişkin Etkinlik Örneği. Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi, 8(2), 127–149. Geliş tarihi gönderen https://ated.info.tr/index.php/ated/article/view/30

Sayı

Bölüm

Fen Eğitimi Araştırma Makaleleri

Aynı yazar(lar)ın dergideki en çok okunan makaleleri