Yaratıcı Drama ile Matematik Öğreniyorum

Yazarlar

  • Baki Şahin

Anahtar Kelimeler:

matematik öğretimi- yaratıcı drama- geometri

Özet

Bu araştırmada, matematik beşinci sınıf geometri ve ölçme öğrenme alanında yer alan “Bir noktanın diğer bir noktaya göre konumunu yön ve birim kullanarak ifade eder.” kazanımını edindirmek amacıyla yaratıcı drama yöntemi kullanılarak hazırlanan bir ders planının uygulaması yapılmıştır. Çalışmaya bir devlet okulunun beşinci sınıfında okumakta olan 20 öğrenci katılmıştır. Etkinlikte kullanılan ders planı ısınma, canlandırma ve değerlendirme bölümlerinde yer alan dört etkinlikten oluşturulmuştur. Etkinlikler öğrencilerin aktif katılımlarını sağlayacak süreçleri içermektedir. Ders planının uygulaması iki ders saati sürmüştür. Uygulama sürecinde ve sonunda öğrencilerin etkinliklere tepkilerini ve katılımlarını gözlemlemek için iki matematik öğretmen adayı ile bir matematik öğretmeni çalışma süresince sınıfta bulunmuşlardır. Aynı zamanda uygulama sonunda öğrenci görüşlerini almak için de 10 öğrenciyle görüşmeler yapılmıştır. Gözlemcilerin gözlem sonuçları ve öğrencilerin görüşme sorularına verdikleri yanıtlardan uygulamanın başarılı olduğu söylenebilir.

Yayınlanmış

2018-04-30

Nasıl Atıf Yapılır

Şahin, B. (2018). Yaratıcı Drama ile Matematik Öğreniyorum. Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi, 8(1), 37–50. Geliş tarihi gönderen https://ated.info.tr/index.php/ated/article/view/34

Sayı

Bölüm

Matematik Eğitimi Araştırma Makaleleri

Aynı yazar(lar)ın dergideki en çok okunan makaleleri