İlkokulda Bir STEM Etkinliği: Paleontolog Olarak Fosillerle Çalışmak

Yazarlar

  • Mesut Yıldız
  • Tuğba Ecevit

Anahtar Kelimeler:

ilkokulda STEM etkinlikleri- dünya ve evren- yaparak yaşayarak öğrenme- etkinliklerle öğrenme

Özet

Bu çalışmada 5E eğitim döngüsü ile hazırlanmış “Bir Paleontolog Görevi: Fosiller” isimli STEM etkinliğinin sunulması amaçlanmaktadır. Etkinlik 2020-2021 eğitim öğretim yılında Düzce/Türkiye’de bir devlet ilkokulunda öğrenim gören 22 dördüncü sınıf öğrencisiyle fen bilimleri dersi “Yer kabuğu ve Dünya’mız” ünitesinde uygulanmıştır. Etkinlik ile fosiller konusu kapsamında öğrenciler fosil modelleri oluşturmuşlardır. Daha sonra okul bahçesine gömülü olan fosil modellerini, çeşitli araç gereçlerin yardımıyla paleontolog gibi çalışarak ortaya çıkarmışlardır. STEM disiplinlerine ilişkin bilgi ve becerilerini bilim insanı mantığı ile paleontolog rolünde kullanmışlardır.  Dersler esnasında öğrenme ortamına dair tutulan gözlem notlarına göre öğrenciler bu STEM etkinliği ile dersi daha zevkli ve eğlenceli olarak işlemişlerdir. Ayrıca, öğrencilerin işbirliği ve takım çalışması becerilerinde gelişme olduğu gözlenmiştir. Bunun yanı sıra öğrencilerin paleontolog mesleğine ilgilerinin arttığı görülmüştür.

Yayınlanmış

2022-04-30

Nasıl Atıf Yapılır

Yıldız, M., & Ecevit, T. (2022). İlkokulda Bir STEM Etkinliği: Paleontolog Olarak Fosillerle Çalışmak. Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi, 12(1), 51–69. Geliş tarihi gönderen https://ated.info.tr/index.php/ated/article/view/132

Sayı

Bölüm

Fen Eğitimi Araştırma Makaleleri