Yaratıcı Düşünme Becerisini Geliştirmeye Yönelik Bir Etkinlik: Bir Çıkar Bir Ekle

Yazarlar

  • Halil Bolat Milli Eğitim Bakanlığı Çorum Ölçme ve Değerlendirme Merkezi, Çorum, Türkiye.

Anahtar Kelimeler:

düşünme becerileri- üstün zekalı ve yetenekli öğrenci- yenilikçi düşünme- yaratıcı düşünme

Özet

Bu araştırmada, öğrencilerin yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmeye yönelik bir etkinlik ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu amaçla Bir Çıkar Bir Ekle etkinliği uygulanmıştır.  Etkinlik bir Bilim ve Sanat Merkezinde Bireysel Yetenekleri Farkettirme Programına devam eden altı üstün zekâlı ve yetenekli öğrenciye uygulanmıştır. Etkinliğin ilk aşamasında öğrencilere kulaklığın yıllara göre değişimini gösteren görseller verilmiştir. Öğrencilerin kulaklıktaki değişim ve gelişimi görmeleri sağlanmıştır. Daha sonra etkinlikte kullanmak amacıyla nesne olarak kalem seçilmiştir. Öğrencilere etkinlik formu dağıtılmıştır. Öğrencilerin kalemden birer aparat veya özellik çıkarmaları ve yeni bir aparat veya özellik eklemeleri istenmiştir. Öğrencilerin etkinlik ile ilgili görüşlerini belirlemek için yazılı görüş formu kullanılmıştır. Gözlemci öğretmenin gözlemleri de dikkate alınmıştır. Elde edilen veriler üzerinde içerik analizi yapılmıştır. Kodlayıcılar arasındaki güvenirlik .85 olarak belirlenmiştir. Etkinlik sonunda öğrenciler, etkinliği beğendiklerini, etkinliğin yaratıcı düşünme becerisinin gelişimine katkı sağladığını vurgulamışlardır.

Yayınlanmış

2024-10-29

Nasıl Atıf Yapılır

Bolat, H. (2024). Yaratıcı Düşünme Becerisini Geliştirmeye Yönelik Bir Etkinlik: Bir Çıkar Bir Ekle. Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi, 14(2), 35–45. Geliş tarihi gönderen https://ated.info.tr/index.php/ated/article/view/194

Sayı

Bölüm

Özel Eğitim Araştırma Makaleleri