Adaletin Matematiği

Yazarlar

  • Esra Yıldız İstanbul Medeniyet Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, İstanbul, Türkiye.
  • Ersin Güleş Milli Eğitim Bakanlığı H. Lütfi Pamukçu Ortaokulu, Nevşehir, Türkiye

Anahtar Kelimeler:

matematik eğitimi- değerler eğitimi- adalet- ortaokul öğrencileri

Özet

Çalışmanın amacı, matematik dersi öğretim programındaki 10 kök değerden birisi olan adalet değerinin, matematik ders kazanımlarıyla bütünleştirildiği örnek bir etkinliğin sınıf içi uygulama ve öğrenci görüşmeleri çerçevesinde değerlendirilmesidir. Çalışmada durum çalışması modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2018-2019 eğitim öğretim yılında 7. sınıf öğrencisi olan 8 kişidir. Araştırmada Adalet değeri ile ilgili olarak hazırlanan etkinlik ve yarı yapılandırılmış öğrenci görüşme formu veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Etkinliğin uygulanmasından sonra elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Öğrenciler, adalet değerlerinin öneminin kavranması ve adalet konusu hakkındaki toplumsal bilincin arttırması için matematik derslerinde değer temelli etkinliklerin yapılmasını gerekli gördüklerini belirtmişlerdir. Araştırmanın sonuçlarına göre, öğrencilerin değer konusundaki farkındalıklarını artırmak için kendi değer algılarını matematiksel problem durumuna göre açıklayıp sürece aktif olarak katılabilecekleri ders içi etkinliklerin planlanması, uygulanması ve tartışılması önerilmektedir.

Yayınlanmış

2024-10-29

Nasıl Atıf Yapılır

Yıldız, E., & Güleş, E. (2024). Adaletin Matematiği. Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi, 14(2), 11–23. Geliş tarihi gönderen https://ated.info.tr/index.php/ated/article/view/212

Sayı

Bölüm

Matematik Eğitimi Araştırma Makaleleri